Op zaterdag 24 november zette onze herenploeg, die aantreedt in derde nationale A, in de topsporthal van Gent de scheve situatie waar ze in verzeild waren geraakt na de eerste interclubdag te Sint Truiden op memorabele wijze recht..

Arne Motmans was genezen en vervolledigde onze ploeg, later zal blijken hoe we Arne toch gemist hebben de eerste wedstrijddag. Want alleen fighten met judoka’s van eigen club is meer uitzondering dan regel geworden.

De eerste wedstrijd was tegen Gooik, de leider in 3A. Laurens Beelen won knap zijn wedstrijd. Brent Poels moest voor de eerste keer de duimen leggen deze interclub competitie en dit tegen Samuel Lanckmans. Arne Motmans won knap tegen Storm Moyersoon, nochtans ook niet de eerste de beste. Antoine Snyers verloor tegen de oersterke Axl Bardiau. Man in vorm Wouter Marcoen won met intelligent judo zijn kamp. Jens Creyf verloor dan weer. 3-3 de eindstand, een sjiek resultaat tegen de leider in de stand!

Dan moesten we tegen Arendonk.In deze wedstrijd wonnen Brent, Wouter en Arne met glans hun kampen. Zo eindigde ook deze kamp op 3-3, dus alweer een punt bij voor onze ploeg.

Dan moesten we voor de laatste wedstrijd tegen JC Yoshi Kan Hofstade. Iedereen stond echt scherp voor deze kamp! Bij winst tegen Hofstade eindigden we 6de en verzekerden we ons verblijf voor één seizoen in 3A! Groene gordel Jens Creyf verliest zijn kamp, toch we zijn heel blij om eindelijk een waardige -60tiger in onze rangen te hebben, proficiat Jens. Laurens nam de goede groepsgeest mee de tatami op en overwon met een snelle ippon op 2 knieën. Brent Poels nam op een mooie manier over en scoorde hiermee verdiend ippon, 2-1 voor Bets. Arne verloor deze keer (nipt) tegen Van de Auweele Dennis, 2-2. De laatste twee vechters (- en +90)zouden het moeten doen. Wouter Marcoen verbeet de pijn aan zijn zij en won met een ontiegelijk mooie beenveeg tegen Dziergwa Jonathan, de huurjudoka van Boortmeerbeek die voor Hofstade uitkomt, 3-2 voor Bets. Axel Suetens zou bepalen over winst of een gelijkspel. Axel vocht aandachtig en wierp eerst zijn opponent met ippon op 2 knieën. Daarna kwam zijn tegenstander net niet krachtig genoeg aan in en de ervaren Axel nam knap over en scoorde alweer, ippon voor Axel. Dus winst in deze kamp 4-2!

Met dit resultaat we we zeer tevreden. Dikke proficiat aan allen!

Opperbeste sfeer met vele knappe ippons, hier onze Betse fighters.

Ook Trezeke was van de partij:-)