Op zaterdag 2 december 2023 was onze club ingeschreven met 18 judoka’s voor het jeugdtornooi van judo club Zelem. In totaal betwisten onze judoka’s 56 wedstrijden. In 29 wedstrijden waren onze jongens en meisjes de sterkste.
Ferre was ziek en nam niet deel. Ook Owyn voelde zich verre van lekker. Nand kwetste zich in zijn 1ste wedstrijd en moest forfait geven voor zijn volgende wedstrijden. Onder het alles ziende oog van de Sint, euh meester Wim  🎅en zijn 2 roetpieten, euh coach assistenten Yoren 👨‍🚒en Yelco 👩‍🚒gaven onze judoka’s het beste van zichzelf.
Bij de U 13 wonnen Bert, Madelief en Elin ieder 1 wedstrijd.
Bij de U 11 wonnen Hanne en Wolf ieder 3 wedstrijden. Tjeu en Filiz vloerden ieder 2 x hun tegenstander. Robbe won 1 wedstrijd, maar daar zat absoluut meer in. Na de prijsuitreiking en reeds op weg naar huis, werd Wolf terug op de tatami geroepen en moest, door een foutje bij de wedstrijd leiding, nog eens kampen. De coach en de betrokken judoka waren erg onsportief. Judo onwaardig. Op een bepaald ogenblik legde de scheidsrechter de wedstrijd stil om de coach tot de orde te roepen. Wolf bleef stoïcijns kalm en scoorde vervolgens een mooie ippon. Daarvoor kreeg hij applaus van het volledige publiek. Een sterk signaal.
Bij de U 9 bleven Caprice, Vin-Lewis, Manssur en Flo ongeslagen. Joas liet zich in zijn 1 ste wedstrijd verassen, maar won vervolgens 2keer. Wouter en Glynis vochten zeer moedig, wonnen ieder 1 wedstrijd en lieten mooie hoopvolle judo zien.
Om succesrijk te zijn moet je slechts 2 dingen doen; veel trainen en willen winnen!!

Sportieve groeten,🙏

Judoclub Geetbets