Zaterdag 13 mei trokken we onder leiding van coach Brent met 5 U15-U18-ers naar de International Antwerp Judo Open.

Meer dan 900 judoka’s kwamen hier kampen voor een podiumplaats.

Bij de U15 gingen Ilkay Bogaert en Sid Mathues voor het podium.

Er werd eerst gekampt in poules. Hierbij wonnen beide judoka’s hun kampen vlot en kwamen ze als eerste uit hun poule om dan in stamboom verder te kampen.

Zowel Sid als Ilkay knokte zich beide tot de finale met knap judo. Hierbij moest Ilkay zijn meerdere erkennen aan een sterk vechtende judoka uit Engeland.

Sid won zijn finale in de golden score. Een 1ste plaats voor Sid in de -55kg en een 2de plaats voor Ilkay in de -60kg.

Bij de U18 vochten zowel Yoren Borgers, Yelco Borgers en Adam Tangiev in de categorie tot 55kg.

Ook hier werd eerst in poules gekampt. Yoren won 1 wedstrijd en verloor er 2 waardoor hij was uitgeschakeld voor het tornooi.

Zowel Yelco als Adam wonnen 2 wedstrijden en verloren er 1 waardoor ze door gingen naar de stamboom.

Yelco verloor zijn wedstrijd in de 1/8ste finale en mocht niet meer herkansen en was uitgeschakeld.

Adam Liet fraai judo zien en kon zich uiteindelijk plaatsen voor de finale.

Deze werd spijtig genoeg verloren waardoor hij met een welverdiende zilveren medaille naar huis kon gaan.