Op zaterdag 10 maart 2018 vochten Febe Petré en Warre Wyndaele in de Beker der Kempen in Herentals. Febe won een keer knap met twee overnames. In haar eerste kamp kon ze net niet winnen. Febe is terug aan het opbouwen na haar jaartje skip wat betreft wedstrijdjudo. Warre kon zijn eerste kamp niet winnen en mocht niet herkansen.

Op zondag vochten onze U11 en U13 judoka’s in Tienen voor het derde provinciaal tornooi van het jaar. Yoren Borgers en Lena Hombroux wonnen netjes hun drie kampen. Yorens broertje Yelco Borgers had één keer last van “teveel zelfvertrouwen” en werd door zijn tegenstander eenvoudig doch knap gecounterd omdat hij even rustig rechtsvoor ging staan. De andere twee kampen won Yelco wel mooi. Fie Wyndaele vocht heel hard zondag, ze won één keer en verloor twee keer maar de spirit was goed. Miel Bosmans vocht moedig zijn tweede tornooi maar kon niet winnen deze keer. Het ontbreekt de immer goedgemutste Miel aan ervaring.

Bij de U13 drie deelnemers voor onze club. Een paar afwezigen die alleen in ons eigen tornooi meededen en een zieke zorgde ervoor dat we maar een beperkte delegatie hadden in Tienen. Adam Tangiev won twee keer vlug maar in zijn derde kamp werd ook hij twee keer mooi gecounterd. Gus Wyndaele kon één kamp mooi winnen. Jelco Poffé vocht drie keer voor wat hij waard was maar dat was dit keer net niet genoeg.

We werden dit weekend net iets teveel gecounterd. Twee redenen: 1) door gebrek aan ervaring na een (halve) aanval rechts van voor blijven staan. 2) Net andersom door teveel aan zelfvertrouwen en dus iets te weinig respect voor je tegenstander iets te rustig rechts voor gaan staan. Donderdag op training meer uitleg hierover…

Febe amuseerde haar in Herentals!

Onze lichting U11 deed het andermaal goed!

Gus, Adam en Jelco waren onze U13 figthers