Voor de U 9, U11 en U13 had onze club 9 deelnemers ingeschreven.
Bert en Loiç hebben, door onverwachte omstandigheden, niet kunnen deelnemen.
Er waren 400 judoka’s ingeschreven. Met als gevolg een beetje chaos in en buiten de sporthal.
Zodra de wedstrijden begonnen veranderde de sporthal in een drukke, maar goed georganiseerde sporttempel waar alle jonge judoka’s op een gedisciplineerde manier konden kampen tegen judoka’s van andere clubs. Een sportfestijn.  Bij de U11 won Filiz in een recordtempo haar 4 wedstrijden. Drie stevige Uki Goshi’s en als afsluiter een mooie O Uchi Gari. Wolf verzeilde in een houdgreep en verloor zijn 1ste wedstrijd. Daarna was hij opgewarmd en scoorde ippon met een houdgreep en vervolgens een perfecte Tani Otoshi.
Elin was onze enige deelnemer bij de U13. Zij scoorde ippon met Koshi Guruma. Na een verdienstelijke Uchi Mata verzeilde ze in een houdgreep en verloor haar 2de wedstrijd.
Bij de U 9 begon het pas feest . Vin-Lewis en Joas scoorden scoorden beiden, om ter snelst, 3 ippons op rij . Een stevige kumi kata, gecombineerd met een goede techniek en een gevoel voor timing garanderen succes. Dat hebben beiden goed begrepen. Flo won zijn 1ste wedstrijd met een linkse O Goshi. Verloor één keer met houdgreep. Stapte daarna super gemotiveerd op de tatami en pakte uit met de mooiste Uchi Mata van het tornooi. Niemand stapt met een mooiere lach op de wedstrijdmat, dan Caprice . Zij verloor één keer met een houdgreep en scoorde 2 keer ippon. Caprice was ongetwijfeld één van de jongste deelneemsters. Wat onthouden we van deze wedstrijd? Niemand van onze judoka’s werd geworpen door een tegenstander. Diegenen die een wedstrijd verloren wegens houdgreep stapten daarna gemotiveerd op hun volgende tegenstaander af en wonnen die wedstrijd. Dat is wat judoka’s doen. Vallen en daarna sterker opstaan. Proficiat aan alle deelnemers.