Yelco en Yoren Borgers, Ilkay Bogaert, Sid Mattheus, Miel Bosmans en Fie Wyndaele wonnen onder hun zessen het ploegenklassement in het hoog aangeschreven u11 tornooi van Lummen.

Yelco en Yoren Borgers wonnen andermaal hun 3 kampen met goed judo en vooral met een kumikata waar maar weinigen raad mee weten. Eerstejaars u11 Ilkay  Bogaert won 2 wedstrijden mooi met harai-goshi. Miel Bosmans die nog maar de derde keer meevocht kon ook één keer winnen, goed Miel. Sid Mattheus kon ook knap éénmaal scoren en een vol punt binnenhalen. Fie Wyndaele zat in een sterke poule en kon geen kampje winnen. Met deze resultaten wonnen onze pupillen het klassement. De enorme zak snoep die naast de grote Beker onderdeel was van de overwinning, werd naar hartelust verorberd na de huldiging.

Bij de U13 judoka’s hadden we twee Betse Fighters: Louka Wauters en Adam Tangiev. Adam won drie keer. 1 keer met ippon op 2 knieën, 1x met links kochi-guruma na een rechtse kumikata van zijn tegenstrever, heel mooi, en éénmaal met harai-goshi. Louka Wauters verraste met drie overwinningen op rij, hij belooft om nog meer technieken te leren om zo zijn gamma aan mogelijkheden te vergroten. Volgende week zondag vechten we te Meise, het volgend provinciaal tornooi.

Bij de U15 konden Nore Suetens en Steve Nagels (letterlijk) geen vuist maken op de tatami. Nore verloor 2 keer tegen nochtans haalbare kaarten. Steve kon in de voorronde één keer winnen maar door de 2 verlieswedstrijden in die voorrondes mocht hij niet verder kampen. Brent Poels en Antje Jordens werden tweede in een poule van drie.

Adam en Louka: goed voor zes overwinningen!

Onze U11 kampioenen met de beker en de snoep: Proficiat!