Op het internationale tornooi ‘Hainaut cup ‘in het Henegouwse Aiseau-Presles

hebben onze U15 judoka’s een sterk tornooi achter de rug. Met judoka’s uit Finland, Armenie, Frankrijk, Duitsland, Luxemburg, Nederland en Groot-Brittannië waren er veel sterke judoka’s op het appél. Ilkay Bogaert, Sid,Mattheus, Yoren Borgers, Yelco Borgers en Esly Neyens waren onze Betse fighters.

Stuk voor stuk vochten ze sterk en met vertrouwen. Trainer Wim was terecht fier op zijn poulains. Ze vochten dan ook allemaal vijf wedstrijden en meer!

Esly Neyens won onder andere tegen een judoka uit de Finse en Britse selectie maar viel desondanks net naast het podium, jammer na zo een sterk tornooi, Esly verloor uiteindelijk zijn kamp voor de derde plaats. Yelco Borgers werd derde na een loodzwaar parcours met veel internationaal geweld. Ilkay Bogaert bevestigde zijn progressie, enkel in de voorronde-poule en in de halve finale verloor Ilkay telkens van de Belgische Kampioen in die reeks. De overige vijf kampen won hij met schitterende ippons, vaak drop seoi-nage. Yoren Borgers steeg boven zich uit en haalde na vijf opeenvolgende overwinningen de finale in de -50 kg klasse. Pas in de finale moest Yoren de duimen leggen. Sid Mattheus werd in diezelfde reeks derde nadat hij in de kwartfinale verloor omdat hij moest overgeven op de mat. Dan mag je niet verder vechten, dat is het reglement. Toevallig was deze kwartfinale tegen clubmakker Yoren Borgers. Sid werd daarna nog met knap judo derde werd in die reeks.

Volgende week trekken we naar Zwijndrecht!

Met vriendelijke groeten

Wim Pannemans