Een uitstekende gelegenheid om eens te kampen tegen andere judoka’s. Zo kunnen we het tornooi te Schoten omschrijven. Met uitzondering van Lena waren bijna alle U11 fighters present.

Voor Senna De Vuyst is het jammer dat het seizoen voorbij is. Hij is na het debacle drie tornooien geleden, waar hij opgaf, aan een opmars bezig om U tegen te zeggen. Hij won zondag met sterke counters en een forse harai-goshi links in een toch wel kwalitatief hoge lichtste U11 reeks dus poule 1. Esly Neyens en Adam Tangiev zijn talentvolle judoka’s, Esly won drie keer en verloor één keer. Adam won twee keer en verloor één keer. Enige vorm van tactiek is deze twee judoka’s echter vreemd. Ze zullen volgend seizoen hier beter toch wat aandacht aan besteden willen ze blijven progressie maken. Yoren en Yelco Borgers zijn twee pure Betse fighters. Ze vechten voor elk punt met karakter, ook als ze achterstaan blijven ze gaan. Drie winstmatchen en drie lose-games voor de tweeling in schoten. Bram Ghys won één keer en verloor twee keer, ook Bram vocht al wat feller als vorige week. Gus Wyndaele had traditioneel last van de warmte en kon geen vuist maken zondag, hij verloor dan ook, weliswaar nipt, zijn drie kampen. Louka Wauters moest in zijn eerste kamp tegen een sterk judoka. Deze smeet Louka met een prachtige morote-seoi-nage, maar jammerlijk viel Louka eerst op zijn hoofd. Geplaagd door hoofdpijn en een mentale opdoffer moest Louka noodgedwongen na de tweede kamp de strijd staken.

Bij de U13 reeks hadden we deze keer Warre Wyndaele en Christiana De Vuyst in de rangen. Christiana won drie keer knap, één keer moest ze de duimen leggen tegen een te sterke tweedejaars judoka. Warre vocht één van zijn betere tornooien dit seizoen. Het werden spannende kampen waarin winst er zeker in zat, ware het niet dat de “finishing touch” knop bij Warre op “off” stond. twee keer had hij de kans om een tegenstander ippon te werpen, maar de lieve Warre ontbrak het op die momenten aan killer instinct.

Het laatste tornooi zit erop!