Beste judoka, beste ouders,

Het weekend van 20,21,22 augustus e.k. gaat onze jaarlijkse judostage door.
Voor de deelnemers en hun ouders : lees  Opmerkingen Judostage

Voor wie niet meegaat: uiteraard is er op zaterdag 21 augustus geen training.
Vanaf donderdag 26/08 verlopen de trainingen terug normaal.

Sportieve groeten,

Trainers en bestuur JC Geetbets

Opmerkingen Judostage :

Eindelijk is het zover, we mogen terug op stage! We willen dat het voor iedereen een onvergetelijke belevenis wordt. We gaan extra ons best doen om de stage op een leuke maar ook veilige manier te laten plaatsvinden.

Daarom willen wij jullie met dit schrijven op de hoogte brengen van enkele belangrijke veiligheidsadviezen betreffende het indijken van het covid-19 virus:

1. We blijven gedurende de periode van de stage (vrijdagmiddag – zondagmiddag) steeds in onze eigen bubbel, contacten met externen blijven tot een minimum beperkt. Iedere deelnemer boven 11 jaar heeft een mondmasker bij.

2. Deelnemers die ziek zijn of waren (o.a. symptomen in de voorbije vijf dagen) mogen niet deelnemen aan de stage. Men kan altijd de huisarts raadplegen om te kijken of een deelname toch mogelijk is (alleen mogelijk indien er geen besmetting is met covid-19).Bij twijfel kan een goedkope zelftest, verkrijgbaar bij de apotheker, u voor 80 tot 95 % zekerheid geven.
  3. Deelnemers die in de voorbije periode (laatste twee weken) in het buitenland geweest zijn hebben een verhoogd risico om het covid-19 virus te hebben opgelopen. Daarom raden wij deze judoka’s ten stelligste aan om een test of een sneltest te nemen om op die manier een eventuele besmetting uit te sluiten. Er zijn in de handel goedkope tests met een prima resultaat te verkrijgen.

Wij voorzien een noodprocedure indien er ondanks vooraf genomen maatregelen toch nog iemand ziek wordt of ziektesymptomen vertoont:

• Wanneer een deelnemer ziektesymptomen vertoont of koorts heeft leggen we deze judoka een sneltest op waaruit zal blijken of er sprake is van een covid-19 besmetting.
  • In het geval een deelnemer daadwerkelijk besmet is, zal deze onmiddellijk in “isolatie” geplaatst worden en onder toezicht van een verantwoordelijke wachten tot dat de deelnemer opgehaald wordt door een ouder of familielid. Er moet steeds iemand van de familie standby zijn om een kind komen op te komen halen.
  • Alle andere deelnemers worden in dit geval onderworpen aan een sneltest. Bij een positieve test zal de desbetreffende judoka in quarantaine geplaatst worden en de stage moeten verlaten.
  • Een besmetting met covid-19 moet u steeds aangeven aan de overheid.

Uiteraard hopen wij dat het een superleuke judostage wordt en de kans is groot dat we bovenstaande adviezen niet nodig hebben. Maar we vinden het belangrijk dat deelnemers op een zo veilig mogelijke manier kunnen deelnemen aan de judostage!

We vertrekken vrijdag om 12 uur aan de dojo. We zullen ter plaatse bekijken of het nodig is of er ouders meerijden naar Pelt. Het bestuur en de trainers hebben zelf al een heel aantal plaatsen beschikbaar! Zondagmiddag om 13 uur eindigt de stage. Vanaf dan kan u uw kind aan de verblijfsvertrekken van het Dommelhof,Toekomstlaan, 5 (neer)Pelt komen ophalen (parking 1).

Heeft u nog vragen? Neem gerust contact op met ons!

Bestuur Judoclub Geetbets.

willysempels@skynet.be