Op de tweede wedstrijddag van de interclub in de topsporthal van Gent kon de mannenploeg niet meer winnen. In de wedstrijden tegen Wetteren en Stevoort had winst er zeker ingezeten, ware het niet dat tegen Wetteren trainer Bart éénmaal hansukomaké (been pakken) kreeg toen hij voorstond. En dat tegen Stevoort, ondanks een schitterende slopende winstkamp van meester Bart Vermeire, het conditioneel moeilijker werd voor enkele van onze jongens. We eindigen dit seizoen dan ook terecht op de vijfde plaats.

Ondanks de sportief gezien mindere resultaten deze tweede interclub dag bleef de sfeer in de groep optimaal en werd de verjaardag van Willy en de tweede plaats van Stevoort gevierd in de busrit naar huis. Op deze tweede wedstrijddag was Wouter Marcoen blikvanger bij onze Betse fighters, hij won zijn vier kampen met ippon en kon 2 punten meepikken om toegelaten te worden voor zijn examen 2de dan.

Als we een evaluatie van deze interclub maken moeten we vaststellen dat we nood hebben aan een goeie -60 judoka. Jordy is lichamelijk gezien een echte -60 judoka, hij gaat ervoor zorgen om volgend jaar in zijn reeks te kampen. Ten tweede dat er meer moet getraind worden. Niet alleen meer judo maar ook wat lopen en fitnessen of op zijn minst na het lopen wat buikspieren en pompen. Schema’s (licht, middelzwaar of zelfs schema Barbaar) en uitleg te verkrijgen op training. Ten derde moeten we er ook fier op zijn dat we vechten met judoka’s van eigen club. Onze buren van Stevoort die terecht tweede werden in onze reeks bestaat uit judoka’s van Stevoort, Tongeren en Sint-Truiden.

Nu op weg naar de interclub van 2017!

Onze mannenploeg met rechts de lachende en jarige Willy.

Wouter Marcoen (4x winst) met Axel Suetens. De sfeer was goed!