Twee dagen voor Kerstmis vechten Brent Poels, Anje Jordens en Steven Nagels nog een tornooi in Dilsen.

Voor Steven is het zijn eerste tornooi na zijn comeback. Het werd een moeilijk begin voor Steven die geen wedstrijdritme en ervaring in de kimono heeft. hij verloor wel 2 keer maar vocht goed voor zover zijn mogelijkheden reiken op dit ogenblik.

Dat kunnen we ook zeggen voor Antje Jordens. Begin januari gaat Antje even onder het mes voor het laten wegbranden van een overbodige zenuw tussen de kamers en de voorkamers van het hart. maar nu staat ze nog op de tatami. Antje werd knap derde. Vooral de laatste kamp tegen de latere winnares leert ons dat Antje het in zich heeft om een Belgisch topjudoka te worden.

Brent Poels vocht drie kampen. Hij won ze alle drie. De eerste was de moeilijkste, hij stond hier twee waza-ari’s achter maar hij kon in extremis toch winnen door de te grote foutenlast (3 strafpunten) van Morris van de plaatselijke club samoerai Dilsen. De tweede won hij met waza-ari en houdgreep. de derde was de mooiste met uchi-mata ken ken. Hiermee stond Brent op het hoogste schavotje waarmee hij heel blij was.

Onze vrolijke bende, Brent zijn haar staat nog rechtop van blijdschap:-)