De organisatie van ons eigen tornooi te Rummen in De Warande is alweer goed verlopen. 200 judoka’s vochten de verspreidt over 3, euh nee 2 tatami’s. De vjf afdeling Vlaams-Brabant vond te weinig scheidsrechters om op 3 matten te kunnen kampen.

Bij deze willen we iedereen bedanken die geholpen heeft. Dankzij de eigen jeugd, de (vele) ouders en supporters werd het een gezellige judodag waar de clubs graag naar toe komen. De broodjes en soepverkoop, georganiseerd en georkestreerd door sponsor “De Waterhoek” werd ook dit jaar weer druk bezocht. Met dank aan Axel en Liesbet.

Voormiddag vochten Sid Mattheus en ilkay Bogaert. De twee vrienden hadden er zin in om voor eigen volk mooi judo te laten zien. Beide judoka’s deden dit dan ook en ze wisselden mooi uitgevoerde technieken af met snelle counters waar de tegenstand geen raad mee wist. Ze wonnen dan ook hun reeks met in het totaal 6 overwinningen. Dikke duim!

Namiddag wonnen ook Yelco Borgers, Esly Neyens en Adam Tangiev hun drie kampen. Yelco vocht zich doordacht en zelfzeker naar een nieuwe zege. Esly zijn trainingsinzet begint te lonen: hij heeft het hart van een krijger en vecht dan ook op die manier, we zien Esly heel graag vechten. Zijn trainingsmaatje Adam zijn rechtstaand judo is dan weer van de hoogste plank, leuk om te zien voor elke judoliefhebber. Yoren Borgers plooide zich dubbel maar hij zat met een paar zeer sterke tegenstanders in een poule, toch behaalde de eerste jaars U13 judoka nog een knappe overwinning. Miel Bosmans kon geen overwinning binnen halen. Maar we geven mee dat ook Miel mits wat ervaring het niveau van onze andere Betse fighters kan halen. Op training doet hij goed mee maar voor wedstrijden te winnen ontbreekt de ervaring. We staan voorlopig op een derde plaats op 35 ploegen met slechts vier punten minder dan de twee gezamenlijke koplopers.

Verder noteren we nog dat Madeliefje Romandia en Lander Ghys mee kampten bij de U9 judoka’s. In deze reeks waren er een twintigtal deelnemers. Zowel Lander als Madeliefje konden hun wedstrijdjes winnen. Goed gedaan!