Meeuwen-Gruitrode is een gerenommeerde competitie met internationale belangstelling. Je kan er kampen tegen Vlaamse, Waalse, Luxemburgse. Nederlandse en Duitse judoka’s. Een aanrader om mee te doen. Bij de jeugd waren er 12 judoka’s van Geetbets ingeschreven. Mooi verdeeld over U13, U11 en U9.

U13
Voor Nand, Tjeu en Filiz was het de eerste keer in een deze leeftijdscategorie.
Bert is al iets geroutineerder en won met mooie gee er controleerde judo (O-Goshi, Harai-Goshi en Ko-Uchi Gari) zijn 3 wedstrijden.

Nand:

Scoorde met O-Goshi, maar verloor zijn 2 andere wedstrijden. Iets meer in jezelf en in jouw judo geloven en dan win je.

Tjeu:

Probeerde mooie technieken, maar vergat dat een goede Kumi Kata essentieel is om wedstrijden te winnen. Hij won 1 wedstrijd en verloor er 2.

Filiz:

Nauwelijks 9 geworden, rolde haar tegenstandsters alle 3 op. Zij combineerde Harai Goschi, Ko Soto Gake en één houdgreep. 100% gescoord

U11
Voor Flo, Robbe, Vin Lewis en Joas was het de eerste keer dat ze in deze leeftijdscategorie kampten.

Flo:
Won zijn 1ste wedstrijd met een klemvaste houdgreep. De volgende 2 wedstrijden met achtereenvolgens O Goshi en Harai Goshi. 100% gescoord.

Joas:
3 wedstrijden foutloos gewonnen.
Met achtereenvolgens O Goshi, een prachtige linkse Ko Soto Gari en dan Uki Goshi. 100% gescoord.

Vin-Lewis:
Voelde zich allesbehalve toppie, maar deed toch mee. Wat een sterke beer. Won op grinta zijn eerste wedstrijd tegen een taaie tegenstander. Won zijn 2de wedstrijd met een Go Soto Gari. En verloor zijn 3de wedstrijd.

Robbe:
Probeerde in zijn 1ste wedstrijd echte judo te doen tegen een tegenstander die zich van sport vergiste. Bleef cool en moedig. Verloor ten onrechte. Haalde hier de kracht uit om binnen de 10 seconden zijn volgende tegenstanders met Uki Goshi te gooien.

U9
Caprice, Issa, Mansur en Robbe vertegenwoordigden onze club. In die categorie moet je vooral leren verliezen . En opnieuw motivatie vinden.

Issa:
Zijn debuut als witte gordel in een wedstrijd. Duidelijk zoekend, maar tegelijkertijd staat hij sterk op zijn voeten. Zijn tegenstanders hadden al wedstrijd ervaring. Op naar de volgende competitie.

Caprice:
Won snel haar 1ste wedstrijd met O Goshi. Haar 2de tegenstander was sterk. Indien ze leert combineren O Goshi met O Uchi Gari, dan zou ze vlot kunnen winnen.

Wouter:
Liet zich verassen in zijn 1ste wedstrijd. Won vervolgens vlot zijn 2 volgende wedstrijden met O Goshi. Omdat de scheidsrechter het eerst niet goed gezien, had gooide hij zijn tegenstander vervolgens 2 keer met ippon in dezelfde wedstrijd.

Mansur:
Liet mooi technieken zien. Combineerde vlot. Won zijn 3 wedstrijden met Harai Goshi. Links en rechts.  100% gescoord.

JC Geetbets kampte in  35 wedstrijden. Onze judoka’s wonnen in totaal 24 wedstrijden. Coach Ian heeft zijn debuut als coach niet gemist !