Onze judoka’s van de eerste ploeg vochten in Sint-Truiden in 4 afdeling B hun eerste 4 kampen. Tegenstanders waren Tervuren, Boeckhout,  de Bres uit Rijkevorsel en de Herentse club Edo.

Na de forfaits wegens ziekte en ongeval van Dries en Eppo kwam voor aanvang van de wedstrijden ook de deelname van Ken en Antoine in gevaar. Beiden waren tijdig daar maar vergaten helaas hun verplicht rugembleem. Antoine kon dit rechtzetten met een retourtje naar woonplaats Orsmaal en wat knip- en plakwerk. Ken diende diep in zijn portemonnee te duiken voor de aanschaf van een (duur) tijdelijk embleem. De wedstrijden dan.

Door het ontbreken van een -60 stonden we sowieso al 1-0 achter voor de start. Tegen Tervuren, dat versterkt was met 2 judoka’s van Huldenberg gingen we kansloos onderuit met 5-1: Enkel Ken kon, en dit al na 5 seconden, al zijn adrenaline en frustratie weg met een schitterende uchi-mata die hem ippon opleverde.

Tegen Boeckhout werd het 4-2 voor ons met overwinningen voor Laurens, Robbe, Wouter en Axel.

Tegen de Bres konden Laurens, Brent en Antoine voor een 3-3 gelijkspel zorgen, terwijl tegen Edo Wouter en andermaal Laurens voor de 2 overwinningen zorgden.

Laurens was dus wel man van de dag met 3 zeges op 4 wedstrijden, alhoewel Axel flink zijn best deed om ‘figuur van de dag‘ te worden. Naast 1 overwinning slaagde hij er 2 maal in een mooie voorsprong op resp. 1 en 2 seconden voor het wedstrijdeinde uit handen te geven. Het dient gezegd dat zijn tegenstrevers wel heel potige jongens waren met o.a eentje van 138 kg en eentje van 115 kg.

In de tussenstand staan we 5° en met volgende zondag in Gent nog wedstrijden tegen Beerse, Moorsel en Oud Turnhout kunnen we zeker nog één, mogelijk twee plaatsen opschuiven. Zondag vertrekken we met de bus in Sint Truiden om 09.30 u op de parking Begijnhof tegenover de Veemarkt.

Een uitzondering op de regel: een ploeg met enkel eigen clubjudoka’s!