In Houthalen was onze club met maar liefst 17 judoka’s aanwezig. Bij de U9 hadden we vier kleine Betse fighterkes. Lona en Fie Wyndaele, Sid Matheus en Lander Ghys. De Wyndaeles wonnen hun wedstrijden maar ook Sid en Lander deden het voortreffelijk met enkele mooie overwinningen.

Bij de U11 waren Esly Neyens, Gus Wyndaele, Adam Tangiev, Yoren Borgers (denken we) en Louka Wouters dit keer onverslaanbaar, dit leverde 15 overwinningen op rij op! Yelco Poffé (eerste wedstrijd) zat met Adam in de reeks, door forfait van de tegenstrever kon hij toch éénmaal winnen :-). Adam kon ook winnen alhoewel hij toch éénmaal verplicht was het op de grond af te maken. De andere U11 judoka’s vochten ook goed met enkele winst- en verliesmatchen, dit waren Yelco Borgers, Lena Hombroux en Bram Ghys.

Bij de U13 was Warre Wyndaele andermaal overtuigend met goed technisch judo. hij won tweemaal knap en moest slechts éénmaal de duimen leggen. Christiana won haar 3 kampen terug deze keer, tegen de laatste tegenstrever die links vocht, pakte ze het tactisch goed aan. Bram Rediers deed deze keer mee, maar door gebrek aan competitieritme kwam hij niet in zijn flow om te kunnen winnen. Maar we weten dat winnen ondergeschikt is in de jeugdreeksen. Het belangrijkste is plezier hebben in het judo en proberen een mooie, misschien wel nieuwe techniek uit te testen!

Opmerkelijk was de deelname van alle vier de Wynendaelekes zondag. Ze deden het ook nog goed met 10 overwinningen op 11 kampen, bijna een perfect rapport dus 🙂

Sid, Lander, Lona en Fie in poseerhouding!

De sterke en ook talrijke U11 lichting…