5 Betse fighters namen deel in Hasselt aan de SVS-scholenkampioenschappen:

Febe Petré deed het goed in haar eerste U15 wedstrijd -52 kg, zij was net als Ariane trouwens 600 gram te zwaar om -48 kg te kunnen aantreden. Febe won twee keer knap en verloor één keer, dit dankzij een verkeerde kumikata-inkom. Zij behaalde dus een zilveren medaille op deze Vlaamse scholenkampioenschappen waar in totaal 180 judoka’s aan meededen. De eerste jaren deden er nog 700 judoka’s mee, dus het aantal (wedstrijd)judoka’s mindert snel. Ariane Marcelis deed dus ook mee in dezelfde reeks, zij kon niet winnen en viel zo naast het podium.

Bij de U13 konden zowel Bram Rediers als Christianna Devuyst een kamp winnen. Christianna begint ook een judomentaliteit te krijgen. Op de mat alles geven en naast de mat rustig blijven:-). Brent Poels verloor zijn eerste kamp en mocht niet herkansen. Brent vocht niet slecht en had één keer pech omdat zijn sankaku niet mocht doorgaan omdat hij in de mouw pakte tijdens de kanteling. Toch moeten we durven toegeven dat de echte overtuiging in de bewegingen er niet was.

Misschien is dit wel de goede raad die we deze keer aan al onze judoka’s kunnen geven: je moet (volledig) gaan voor je beweging. Een halve inkom of een aanval zonder overtuiging leidt bijna altijd tot niets, dit is alleen nuttig wanneer je voor staat en het is nog een minuut of zo…

Nu kan het aftellen beginnen naar de provinciale kampioenschappen begin februari, hopelijk is iedereen dan in het gewicht dat hij wil. En denk eraan, hoeveel te meer tranen op training hoeveel te minder tranen op wedstrijd.

Vind plezier in het judoën en je boekt vooruitgang :-)!