We trokken met gespannen verwachtingen naar het Vlaams kampioenschap jeugd te Tielt dit jaar. Zou er dit jaar iemand van onze club zich kunnen plaatsen voor het Belgisch Kampioenschap volgende week te Herstal? Twintig judoka’s per gewicht,dit waren de vier beste judoka’s van elke provincie U15, U18 en U21 die zich zaterdag verzamelden om zich te meten met de Vlaamse top om de fel begeerde kwalificatie af te dwingen. Slechts vier judoka’s per gewicht mogen naar het Belgisch kampioenschap.

Brent Poels (-73 u21) kwam als eerste zaterdag aan de beurt. Brent verloor zijn eerste kamp met heupworp van Israpil Nesirkoyev van JC International. Zijn eerste herkansingswedstrijd won hij knap met uchi-mata. Zijn tweede herkansingswedstrijd won Brent met uchi-mata in combinatie naar achter, heel knap. Dan mag Brent kampen om het brons, zijn tegenstander hier is Jarne Duyck van Ingelmunster. Een sterke tegenstander die internationaal vecht. Brent vecht sterk en ligt zeker niet onder. Na twee minuten komt Brent na een inkom op zijn knieën terecht. Jarne trekt Brent sterk omhoog, steekt zijn been tussen Brent zijn benen en doet zelf uchi-mata: ippon. Knap gedaan. Dus een knappe vijfde stek voor Brent in deze reeks. Brent beloofde tegen volgend jaar, dan is hij laatste jaar U21, nog een tandje bij te steken.

U21M -73kg (
1. Dries PONNET SATORI KWAI MORTSEL
2. Robin DE LAAT JUDOKWAI KEMZEKE
3. Jarne DUYCK JC KAWAISHI INGELMUNSTER
3. Aslanbek KAGERMANOV JC KOKSIJDE
5. Brent POELS JC GEETBETS
5. Israpil NESIRKOYEV JT INTERNATIONAL
7. Wolf NAIAERT JC BRUGGE
7. Warre LECLUYZE JC ASAHI 90 KRUISHOUTEM

Adam Tangiev en Bram Rediers kwamen zondag aan de bak.

Bram Rediers (u15 -55 kg) was in zijn twee partijen die hij kampte even goed als zijn tegenstanders, maar Bram vocht pas vorige week terug zijn eerste kampen sinds heel lange tijd, en dit op het provinciaal kampioenschap te Lennik waar hij nog won ook. Voor de eerste kamp op het Vlaams kampioenschap zei meester Wim tegen Bram nog dat het enigste wat de tactisch sterke Bram kon nekken zijn gebrek aan wedstrijdervaring en wedstrijdritme was. En zo was het ook. Bram maakte enkele tactische fouten waar hij totaal niet kan aan doen, maar ze doen hem wel twee keer de das om. Bram was ontgoocheld maar hij mag trots zijn dat hij op het VK stond als Brabants kampioen!

Adam Tangiev (u15 -46 kg) kwam als laatste aan de beurt. Adam is eerste jaars kadet en dit is een moeilijk, zoniet het moeilijkste jaar voor een judoka om zich aan te passen aan het hogere niveau. Zijn eerste kamp won hij na een harde kamp met tweemaal waza-ari tegen Oussama Marchooh van Asahi wilrijk. In zijn tweede kamp wint hij van Vic Dereere van JC Lichtervelde. Hij werpt Vic met kochi-guruma ippon. Net ervoor had Adam al een pracht van een uchi-mata gedaan, maar deze werd afgekeurd door de VAR omdat hij net buiten de wedstrijdmat aangezet had. In de halve finale ontmoet Adam (opnieuw) Lennart Verjans die ook doorstootte naar de halve finale. De eerste minuut gaat gelijk opgaand. Daarna werpt de tweedejaars u15 judoka Adam met een mooie worp, weg de finale voor Adam in zijn eerste jaar U15, jammer. Later zou Lennert Vlaams kampioen worden. Als verliezer van de halve finale mocht Adam onmiddellijk vechten voor de derde plaats, opnieuw een kans om het podium (3de) te halen. De kamp is nog maar net begonnen of Adam profiteert van een halve mislukte techniek van Xzeno Eischen van Merksem en scoort ippon. De scheids geeft ook ippon. Maar de VAR (camera met twee scheidsrechters aan de kant) steekt er een stokje voor. Het punt wordt weggeveegd. De kamp gaat gewoon door. Onmiddellijk daarna doet Xzeno een omkeerbeweging op de grond en neemt Adam in tate-shiho-gatame. Wat Adam ook onderneemt hij geraakt er niet uit. Ippon voor Xzeno. Weg derde plaats voor Adam, wel een mooie vijfde plaats en een pak ervaring voor de komende jaren!

U15M -46kg (17)
1. Lennart VERJANS JC HASSELT
2. Quinten DECLERCQ JC ARDOOIE
3. Xzeno EISCHEN MERKSEM JUDOCLUB
3. Kasper ACHTEN JC ZELE
5. Adam TANGIEV JC GEETBETS
5. Griffin HINWISET JC HERZELE
7. Robin LAFORCE JC BRUGGE
7. Vic DEREERE JC LICHTERVELDE

Twee vijfde plaatsen op dit Vlaams kampioenschap voor onze club: de ondankbaarste stekjes op een Vlaams kampioenschap, op naar volgend jaar!

Fusce a metus eu diam varius congue nec nec sapien. Vestibulum orci tortor, sollicitudin ac euismod non, placerat ac augue. Nunc convallis accumsan justo. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. Donec malesuada vehicula lectus, viverra sodales ipsum gravida nec. Integer gravida nisi ut magna mollis molestie.

Numma

Nullam pharetra accumsan sagittis. Proin tristique rhoncus orci, eget vulputate nisi sollicitudin et. Quisque lacus augue, mollis non mollis et, ullamcorper in purus. Morbi et sem orci. Praesent accumsan odio in ante ullamcorper id pellentesque mauris rhoncus. Duis vitae neque dolor. Duis sed purus at eros bibendum cursus nec a nulla. Donec turpis quam, ultricies id pretium sit amet, gravida eget leo