In de kille sporthal van Lennik genoemd naar een roemrijk volleyballer (Jo Baetens) uit de jaren 80 vorige eeuw, vond het laatste U11 – U13 tornooi van de provincie Vlaams-Brabant plaats.

Bij de U11 legden de fighters van onze club een nagenoeg foutloos parcours af. Adam Tangiev won 2x met knappe rechtstaande ippons. Lena Hombroux won 2x overtuigend met knap judo. Gus Wyndaele won zijn 3 kampen met evenveel mooie worpen, het was nog eens Gus zijn dagje in Lennik. Allen hebben ze uit ervaring geleerd dat je beter met een eerder rustige, goed gecontroleerde kumikata een judokamp aanvangt.

Bij de U13 fighters kwam Warre Wyndaele eerst in actie. Hij won zijn eerste wedstrijd, verloor pas op beslissing zijn tweede kamp en verloor daarna zijn derde kamp. Maar belangrijker waren echter de vorderingen die te zien waren. Nore Suetens en Christiana De Vuyst zaten door omstandigheden samen in een poule met nog 2 andere sterke judoka’s. In hun eerste wedstrijd mochten ze al tegen elkaar kampen. Het werd geen kamp op het scherp van de snee, Nore won met ippon tegen haar judovriendin. Nore moest in haar tweede kamp tegen de sterke Elien Breusegem van mansio Meise. Nore liet zich echter in de loer leggen door een krachtige nekgreep van Elien en verloor met kochi-guruma. Ondertussen won Christiana van Anouk Eechout. In haar laatste kamp won Nore ook van dit meisje. Nu moest alleen Christiana nog tegen de onoverwinnelijk geachte Elien Breusegem. Christiana dacht hier echter anders over. In één van haar beste kampen tot nu toe kon ze de winst naar zich toehalen met twee knappe worpen die een waza-ari en daarna zelfs een ippon opleverden. Goed zo Christiana!

Lena,Gus en Adam in topform!

Warre, Christiana en Nore lachen naar het vogeltje.

Lena steelt even de grote trofee voor de beste club: foei Lena 🙂