De 16de editie van ons eigen U9, U11, U13 tornooi was een geslaagde editie. 225 judoka’s stonden garant voor een pak mooie ippons. We willen bij deze ook alle Limburgse clubs bedanken die de weg naar Vlaams-Brabant vonden, zo waren Gruitrode en Lummen samen goed waren voor 40 judoka’s. Verder willen we de ouders en judoka’s super hard bedanken voor hun hulp! Ook de sponsors mogen we niet vergeten, vooral Liesbet van De Waterhoek en Kim van Makitrans deden nog een extra inspanning om ons te steunen.

Bij de U9 bewezen onze kleine kampioenen Louis Lebegge, Emme Suetens, Phobe Sterckx, Filiz Mattheus en Ferre Claes dat de opvolging klaar staat. Louis vocht enthousiast, Phobe deed mooi ippon-seoi-nage, Filiz erft de gedrevenheid van haar broer Sid, Ferre is een snelle vogel, en Emme gaat vast en zeker haar papa achterna.

Bij de U11 vocht alleen Lander Ghys. Zonder wedstrijdervaring en competitieritme lag het tempo nog een trapje te hoog voor Lander. We hopen wel dat de nieuwe lichting binnen aanzienlijke termijn Lander zal versterken in de U11 categorie.

Bij de U13 categorie hadden we vijf deelnemers. Robbe Van Eeckhaute, 6 maanden actief als judoka, vocht voor de eerste keer mee, logischerwijze verloor hij zijn twee kampen. Hopelijk doet Robbe ook de volgende tornooien mee zodat hij wat ervaring kan opdoen want Robbe heeft judo in zich zitten. Ilkay Bogaert is ook zo een judoka, hij vecht sterk. Ilkay verloor twee keer zeer nipt en won een keer heel mooi. Hopelijk kan ook hij in de toekomst zijn trainingskwantiteit wat opdrijven zoals onze andere U13 judoka’s want er zit judomuziek in Ilkay. Bij Yelco Borgers kunnen we kort zijn, hij won probleemloos zijn drie wedstrijden. Yoren Borgers stak voor eigen publiek een tandje bij: hij won tegen drie sterke judoka’s. Ditmaal trok hij, nadat de wedstrijd onbeslist eindigde, aan het langste eind bij de beslissing van de scheidsrechter tegen judovriend Seppe Paps van Judoschool Lummen. Ook Sid Mattheus zorgde dat zijn supporters gelukkig naar huis konden gaan. De verhoogde trainingsintensiteit legt onze sterke Sid geen windeieren, bijgestaan door U15 clubmaat Adam Tangiev begint hij zelfbewuster de tatami te betreden. Hij won zijn drie kampen doordacht met vol punt.

Nogmaals proficiat aan alle judoka’s. Niet dat we het echt belangrijk vinden maar ons clubke staat op dit moment op de tweede plaats in de ranking van het regelmatigheidscriterium van Vlaams-Brabant (25 clubs).

Knappe trofeeën en rijkelijk gevulde prijzen zakjes. Een extra troef voor ons tornooi.