Onze jongste fighterkes waren dit weekend aan de slag in Dilsen voor het provinciaal tornooi van de provincie Limburg. 14 Betse judoka’s vochten er in 3 verschillende reeksen: U9, U11 en U13.

In de U9 reeks won de sterke Lena haar 3 kampen. Stijn deed het heel goed voor de eerste keer. Al onze judoka’s konden zo een wedstrijdje meepikken want ook Wout, Fie en Ilkay vochten dapper.

In de U11 catagorie won Bram alweer zijn 3 wedstrijden. Maar ook Christiana, Adam, Lander en Gus konden met mooie worpen één of meerdere kampen naar zich toe halen,

Bij de al wat oudere (U13) judoka’s won Febe haar kampen vlot. In 2017 zal Febe het een stuk moeilijker krijgen als ze overschakelt naar de U15 reeks. Dieter deed voor de eerste keer mee. Bijna kon hij één kamp winnen maar op het allerlaatste moment liet hij zich nog verassen, jammer. Warre en Nore vochten voor wat ze waard waren, Nore kon zelfs twee kampen winnen.

’s Avonds op training werd er nog duchtig door getraind. De nadruk lag op evenwichtsverbreking en contact bij uitvoering van een worp, een werkpunt voor meerdere judoka’s. Het werd een plezante training met goed meetrainende Betse fighters. We zijn op een punt gekomen dat we terug harder en efficiënter gaan trainen, zowel bij de jonge als bij de oudere judogroepen. Voor diegene die in februari tijdens de provinciale kampioenschappen meer willen doen dan meevechten, vraag je extra loop, pomp en sit-up schema’s aan meester Wim.

Ilkay, Wout, Fie, Stijn en de sterke Lena poseren fier.
Gus, Bram, Lander, Adam en Chrisrtiana vochten knap!
Dieter, Febe, Nore en Warre poseren maar al te graag voor de camera...