Op het tornooi Beker der Kempen te Herentals op zaterdag 5 maart 2016 heeft Hanne Wijnants haar 1ste tornooizege buiten het Vlaams Brabants Kampioenschap binnengehaald. Hanne won 4 wedstrijden op rij. Ze heeft er fel moeten voor vechten maar ze won toch, dit met onder andere 2x sankaku houdgreep.

Amelie Vanderborght won eerst twee kampen. Haar technieken zitten al een stuk beter dan een paar weken geleden. In de finale dan kwam ze de sterke Vandeputte tegen. Amelie vecht verbeten en de wedstrijd verloopt zowaar gelijkopgaand. Na twee minuten begint Amelie moe te worden en Vandeputte blijft gaan en scoort. Toch een knappe 2de plaats voor Amelie.

Ook Hanna Petré, die een gewicht hoger vocht (U18 ,-48 kg), won twee kampen. De derde kamp moest ze tegen een meisje dat ook al twee kampen won. Deze judoka keek in haar vorige kampen de kat uit de boom en counterde haar tegenstandsters om ze daarna in een houdgreep te nemen. Hanna was gewaarschuwd! Hanna begint geconcentreerd en vecht twee minuten perfect. Haar tegenstreefster wordt dan met shido bestraft voor negatief judo. Maar in plaats van de deur op slot te doen komt Hanna nog eens geweldig in. Dit nam haar opponente in dank aan, ze haalde haar favoriete counter boven en nam Hanna in houdgreep. Toch was Hanna tevreden met haar tweede stek.

Antje Jordens is in haar eerste wedstrijd beter dan haar opponente. Voor het eerst zien we een rustige, stevige kumikata, zonder in de nek te laten pakken en zich naar beneden te laten drukken. Ze bouwt haar kamp goed op. Toch bedenkt de scheidsrechter enkele strafpunten voor Antje waar niemand kop noch staart kon aan geven. Maar Antje zet door en na twee minuten ziet ze haar kans en komt ippon op 2 knieën in, een prachtige snelle ippon denkt iedereen. Maar dit was alweer buiten de hoofdscheidsrechter gerekend die slechts waza-ari gaf. Antje haar veer is nu gebroken en ze laat zich counteren in de daaropvolgende fase. Ook in haar herkansing is de teleurstelling nog niet te boven en verliest ze. Antje was er kop van in, gelukkig kon ze ’s avonds naar haar club “Club Brugge” gaan kijken.

En nu trainen we met zijn allen verder, tot dinsdag of donderdag!