Wat een verhaal. Afspraak was dat we samen met Stevoort en Sint-Truiden samen met de bus naar Gent zouden rijden. Zaterdagmorgen krijgen we telefoon van de trainer van Stevoort met de vraag waar we blijven want de bus staat te wachten. Natuurlijk moesten we antwoorden dat wij pas op zondag moesten vechten. Dus de communicatie omtrent de afspraak betreffende het vertrek van de bus is om het zacht uit te drukken iets te oppervlakkig gebeurd. Maar veel trokken we er ons niet van aan. We vertrokken zondag met twee auto’s voor de ganse ploeg en supporters (Melissa Poels en Antje Jordens). Ik denk dat we dit een unicum mogen noemen:-).

Vergis je niet, onze mannen (Laurens Beelen -66, Brent Poels – 73, Dumon Robbe -81, Gunther Trekels -81 kg, Antoine Snyers -90 +90 en Marcoen Wouter -90 +90) waren gemotiveerd en de sfeer was super! Dit uitte zich op de mat, de eerste kamp tegen Beerse werd gewonnen met 4-2. We kwamen eerst 2-0 achter deels omdat we in de -60 kg categorie niemand hebben. Maar vervolgens wonnen Brent, Robbe, Antoine en Wouter met mooie ippons hun kampen.

De sfeer werd nog beter en we waren gebrand op een knalprestatie tegen de leider Oud-Turnhout. Wouter Marcoen zette zijn zegelijn verder en won oververdiend na een golden score en zware kamp (tie-break in het tennis). 1-0 voor Bets. -60 kg hebben we niemand dus 1-1. Laurens won schitterend 2 – 1, Brentje won knap na een zware kamp 3 – 1. Maar Robbe verloor van zijn (nu nog) te sterke tegenstander 3-2. Nu mocht Antoine niet verliezen dan was de buit binnen! Maar Antoine kon geen vuist maken in deze kamp en hij verloor met ippon. Dus de uitslag was 3-3 gelijke stand maar verlies op punten, jammer maar iedereen had zich gegeven en knap judo getoond.  De laatste ploeg waar we tegen kampten was Moorsel, op papier lag die ploeg ons niet. Dat bleek ook, sleutelkampen in deze wedstrijd zouden de -90 en +90 worden, deze verloren we jammerlijk. De eindstand werd 4-2, Laurens en Robbe konden in deze partij winnen met ippon.

Daarna zijn we met zijn allen, ploeg en supporters nog ene gaan drinken. Coach Wim een trappistje en de rest cola-light :-). De meningen waren unaniem. We zijn er van overtuigd dat we in deze reeks kampioen kunnen vechten, mits het in huis hebben van een goeie -60ger en een tikkeltje meer het geluk op het goede moment:-). Misschien kunnen we volgend jaar iemand “stealen” voor in de -60 of zit hij misschien nu al  in onze rangen? Alleszins hopen we dat de de jongens die dit jaar vochten hun contract verlengen en er volgend seizoen opnieuw een erezaak van te maken om onze kleuren te verdedigen. Voor alle duidelijkheid en voor de lezers die het nog niet moesten weten, JC Geetbets vecht enkel met judoka’s van eigen club. Vind nog een ploeg  die dit presteert en de eerste ploeg kuist de volgende keer de judozaal:-).

Antoine is zijn gordel kwijt, de rest zet zich in al in positie…

Gezichten die zelfvertrouwen uitstralen, schitterend!